عوامل موثر در درصد موفقیت کاشت مو چیست؟
نوشته شده توسط : تيم تحقيقاتي كلينيك هاي جراحي

عوامل موثر در درصد موفقیت کاشت مو از چالش های جراحی زیبایی کاشت مو محسوب می شود.هر انسانی قبل از این که تحت عمل جراحی زیبایی قرار گیرد تمایل دارد در مورد جزئیات درمان، نحوه ی درمان و عوامل موثر در درصد موفقیت کاشت مو اطلاعات کاملی داشته باشد.برای بدست آوردن اطلاعات کامل در مورد کاشت مو حتما به یک کلینیک مجهز با پزشکان متخصص مراجعه کنید که به طور کامل به شما در رابطه با نحوه کاشت مو و عوامل موثر در موفقیت کاشت مو مشاوره دهد تا با چشم باز به دنبال کاشت مو بروید.در این مقاله به بررسی عوامل موثر در درصد موفقیت کاشت مو می پردازیم.

کاشت مو

کاشت مو

عوامل موثر در درصد موفقیت کاشت مو

زمانی که فردی کم مو یا بدون مو تصمیم می گیرد اقدام به کاشت مو کند نگرانی های زیادی در رابطه با عوامل موثر در درصد موفقیت کاشت مو دارد.زیرا وقت و هزینه زیادی صرف کرده است تا بتواند به هدف خود که بدست آوردن زیبایی است برسد. عوامل موثر در درصد موفقیت کاشت مو عبارتند از: تخصص و تجربه پزشک مربوطه، تکنولوژی که برای کاشت مو مورد استفاده قرار می گیرد، انتخاب روش درمانی موثر مطابق با وضعیت بیمار، عمل به توصیه های پزشک توسط بیمار قبل و بعد از کاشت مو و... یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در رابطه با کاشت مو انتخاب پزشک و کلینیک مجهز می باشد که تا حدود زیادی موفقیت در کاشت مو را تضمین می کند.

عوامل موثر در موفقیت کاشت مو

عوامل موثر در موفقیت کاشت مو

عوامل موثر در درصد موفقیت کاشت مو چگونه است؟

کاشت مو نسبت با سایر روش های درمانی اعم از استفاده از انواع قرص و دارو و ...در میان مردان محبوب تر است زیرا در مدت زمان کوتاهتری به نتیجه ی دلخواه می رسند.اما از آن جایی که بانوان از کاشت مو انتظارات دیگری دارند این روش درمانی برای آنها مناسب نیست. بیشتر از یک سوم افرادی که به سراغ کاشت مو رفته اند از این شیوه درمانی کاملا راضی بودند یکی از عوامل موثر در درصد موفقیت کاشت مو این است که سر فرد به طور کامل طاس باشد. این نوع از ریزش مو برای بانوان اتفاق نمی افتد به همین علت کاشت مو در سر بانوان موفقیت مد نظر را کسب نخواهد کرد.

عوامل موثر در کاشت مو

عوامل موثر در کاشت مو

انتخاب روش مناسب برای کاشت مو

از از عوامل موثر در درصد موفقیت کاشت مو این است که پزشک با توجه به ویژگی های فرد روش مناسبی را برای کاشت مو انتخاب کند.کاشت مو به سه روش کلی صورت می گیرد که عبارتند از:
  • معرفی روش FIT : در این روش موها به صورت دائمی بر روی سر باقی می مانند. استخراج فولیکول مو از مجموعه موهای پشت سر گرفته می شود. و در قسمت های طاس روی سر کاشته می شود. در این روش نیازی به برش یا بخیه نیست بر روی قسمت های پشت سر نیست
  • معرفی روش FUT : روش FUT با برش قسمت پر موی پشت سر و برداشتن گرافت های مورد نظر شروع می شود از آن جایی در این روش گرافت ها به صورت عمقی برداشته می شوند آسیبی نمی بینند و از این لحاظ در صد موفقیت کاشت مو به میزان زیادی افزایش پیدا می کند.
  • معرفی روش SUT : ویژگی منحصر به فرد این روش این است عملیات برداشت و کاشت مو با سرعت بالایی صورت می گیرد برداشت مو با دقت بالاترین انجام می گیرد و و این موارد از از عوامل موثر در درصد موفقیت کاشت مو به روش SUT محسوب می شود.

بهترین روش های کاشت مو

بهترین روش های کاشت مو

مراقبت های ضروری قبل کاشت مو

آن چیزی که سبب افزایش درصد موفقیت کاشت مو می شود وابسته به یک سری عوامل است که به صورت متوالی باید رعایت شود مراقبت های قبل از کاشت مو در این دسته قرار می گیرند که برخی از آن ها عبارتند از:
  • حدالمقدور به مدت 30 روز قبل از کاشت مو از مصرف الکل و سیگار و مواد مخدر خود دارید کنید.
  • برای بالا بردن درصد موفقیت کاشت مو تغذیه درست و مناسب بسیار موثر است تا جایی که امکان دارد انواع مواد غذایی را در برنامه غذایی خود قرار دهید و حتی می توانید از انواع مکمل ها و ویتامین ها نیز در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

مراقبت های قبل از کاشت مو

مراقبت های قبل از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

  • خواب کافی: برای نتیجه ی بهتر از کاشت مو خواب کافی از نکات مهمی است که باید آن را رعایت کنید بالشی برای قرار دادن سر خود انتخاب کنید که سر شما را بالاتر از سطح بدنتان قرار دهد و برای مدتی فقط به پشت بخوابید.خوابیدن به پهلو سبب ریزش موهای روییده شده می شود.
  • حمام پس از کاشت مو: به مدت 72 ساعت پس از کاشت مو حمام نکنید بعد از آن هر دفعه که از حمام استفاده می کنید کوتاه باشد.سعی کنید هر روز به مدت 5 دقیقه یک دوش کوتاه بگیرید که در رفع زخم ها و عفونت سر بسیار موثر است.
  • به طور کلی ورزش برای سلامتی بسیار ضروری است ولی چنان چه بعد از کاشت مو شروع به ورزش کنید به فولیکول موی پیوند شده آسیب جدی وارد می شود.زیرا عرق کردن سر سبب عفونت و ضعیف شدن فولیکول سر می شود.
  • ماساژ سر: ماساژ دادن سر سبب افزایش گردش خون می شود البته باید حدود 20 روز از کاشت مو بگذرد بعد شروع به ماساژ سر کنید به هنگام ماساژ فشار زیادی نباید به سر وارد شود.

پرطرفدارترین مطالب را از دست ندهید!

نشانه های موفقیت آمیز کاشت مو

از اولین نشانه های کاشت مو خارش پوست سر و دلمه بستن آن است در این هنگام به هیچ وجه پوست سر را نخارانید زیرا این امر سبب متوقف شدن رشد مو می شود.تا جای امکان از دارو ها و شامپوهای تجویزی استفاده کنید و استحمام روزانه را فراموش نکنید بعد از چند روز موهای کاشته شده ریزش می کند و طی یکسال مجددا رویش موهای پیوند زده آغاز می شود.تا جای ممکن در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرید. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید.داروهای تجویزی پزشک را به طور مرتب استفاده کنید تا نتیجه ی بهتری از کاشت مو خود بگیرید.





:: برچسب‌ها: کاشت مو ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: